Heath-brødrene

Chip og Dan Heath er de to forfattere bag Made to Stick - på dansk Skabt til at klæbe - Hvorfor nogle ideer holder ved mens andre falder til jorden.

 

De skriver også et fast månedligt indlæg med titlen "Made to Stick" for det ansete blad Fast Company.

 

De holder foredrag om hvordan man får ideer til at hænge ved, og hjælper blandt andet organisationer som Nike, Microsoft, naturbeskyttelses-foreningen The Nature Conservancy, den amerikanske flåde, den amerikanske hjerteforening og hjælpeorganisationer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chip Heath, Professor, Graduate School of Business, Stanford University

Chips forskning undersøger hvorfor nogle ideer - vandrehistorier, Chicken Soup for the Soul historierne, Myter i forretningsverdenen - overlever og trives på ideernes sociale markedsplads.

Chips forskning er udgivet i Journal of Organizational Behavior, Quarterly Journal of Economics, Cognitive Psychology, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Journal of Consumer Behavior, Strategic Management Journal, Psychological Science, and Journal of Risk and Uncertainty. Mere populistiske fremstillinger af hans forskning er udgivet i Scientific American, Financial Times, Washington Post, Business Week, Psychology Today, og Vanity Fair. Han har optrådt på TV og i forbindelse med en National Geographic specialudgave.

Chip har undervist på kurser i Organisationsteori, Forhandling og International Strategi. Inden han blev professor på Stanford University, underviste han på University of Chicago - Graduate School of Business og Fuqua School of Business på Duke University.

Han fik sin ingeniørgrad på Texas A&M University og sin Ph.D. i psykologi på Stanford.

 

Dan Heath, Konsulent for Aspen Instituttet

Dan arbejder som konsulent for det uafhængige Aspen Institute, indenfor Policy. Inden da forskede Dan på Harvard Business School, hvor han var medforfatter på ti praktiske forskningsprojekter om iværksætteri. Senere arbejdede han for Duke Universitys institut for ledelsesudvikling, hvor han udviklede og underviste i undervisningsforløb for ledelserne i USA's 500 største virksomheder.

I 1997 var Dan medstifter og chefredaktør på et nyopstartet udgivelseshus ved navn Thinkwell, som fra bunden skabte en innovativ serie af undervisningsmaterialer til universiteter. Thinkwell fejrede sit 10 års jubilæum sidste år.

Dan har en MBA fra Harvard Business School, og en bachelorgrad fra University of Texas i Austin. To stolte øjeblikke (sådan da) for Dan var hans opgave med at køre en raklamebil kaldet "Brainmobile" (på dansk "Hjernebilen") på tværs af USA og hans sejr i 2005-udgaven af New York Tegneserietekst Konkurrence, hvor han slog 13.000 andre deltagere.